I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 15 February 2012

cercite chenta (2)


“Assalammualaikum cik adik..sorry pasal tadi..saya tak sengaja..almaklumlah..hot chick kat sebelah yang merangkap adik saya tu cantik sangat”ujar mamat tadi dengan lagak penuh sombong.
“Nih!saya ganti balik vanilla latte awak yang tumpah tadi” kata mamat tadi sambil meletakkan not RM 50.
  Berlagak betul mamat tu..vanilla latte aku tak sampai 10 hengget pon la..Aku mengambil not RM 50 tersebut dan meletakkannya di dalam wallet mamat tu yang masih terbuka..
  “Ow..brader la yang buat kawan gua masyem tadi..brader..gua nak story dengan lu..kawan gua ni tak la sekaya lu..so dia tak minum la vanilla latte yang harga 50 hengget”ujar Efa dengan lagak heronya.
“Kan saya dah minta maaf!nak ape lagi?”sergah mamat sombong tu.
“Hoi!orang nak minta maaf ade adab..bukan macam kau..nak minta maaf tapi sergah-sergah orang..”jawabku yang sedari tadi hanya berdiam.Aku bangun dengan niat hendak beredar dari situ.
“Argh!susah betul la dengan minah berlagak ni!”bebel mamat sombong tu sendiri.
Aku berhenti dan mencapai gelas berisi jus epal yang masih berbaki milik Dyna dan mecurahkan air tesebut ke baju mamat sombong yang nampak mahal tu..
  Aku terus beredar dari situ.langkahku diekori Sya, Dyna dan Efa.
        Selepas menghantar Dyna, aku terus pulang ke rumah.Selesai solat asar, aku tolong ibu kemaskan barang-barang, kata ibu ayah harus melapor diri 2 minggu lagi.Selesai menjalankan kewajipan sebagai seorang muslim pada malamnya, aku terus landing di atas tilam empukku.Akibat terlalu letih dengan masalah di kolej, aku tertidur.
Lebih kurang 10.30 malam, satu number tak dikenali telah menghiasi skrin Galaxy Noteku.
“Hello..”aku membuka bicara dengan nada malas kerana terlalu mengantuk.
“Hello..cik Nisa ke tu?”soal seorang lelaki..
macam familiar je suara dia..desisku dalam hati.
“ye..saya bercakap..siapa tu?”soalku
“Saya Danial..Danial Hakimi..saya nak minta maaf pasal kes kat kafe tadi..”
“Ergh!!kau lagi..!!suaraku tinggi menyahut.
“Kalau awak tak maafkan saya..saya akan terus call awk..”
“Ape masalah kau ni hah?!ya!aku dah maafkan kau bila aku dah balas dendam kat kau tadi!puas?!”bentakku
Aku terus mematikan talian telefon yang mengganggu tidur nyenyakku itu.Selang beberapa minit..number yang sama kembali menghiasi skrin handphoneku..aku terus menekan butang reject dan mematikan galaxy noteku.
    Esoknya, seperti biasa, aku Dyna dan kami ke kolej bersama..Sesampainya di kolej, aku bertembung dengan mamat perasan bagus si Danial tu ketika hendak memakir mini cooperku..aku mematikan enjen dan turun dengan muka selamba tanpa menghiraukan ‘hon’ pemilik BMW 3 series yang nampak marah benar kerana aku merebut kotak parkingnya.aku sengaja berbuat begitu walaupun aku tahu dia dah ‘ chop’ dulu..Huh! padan muka kau!..
   Selepas kuliah, aku dan Dyna ke libraryuntuk mencari maklumat tentang assignment  yang diberikan oleh prof. Rafiq..Prof. kesayanganku..
   Tiba-tiba..ade la lagi satu ‘fenomena’ yang mengabungkan perasaan benci, marah, meluat, menyampah dan perkataan-perkataan yang sama waktu dengannya..Terserempak dengan mamat perasan bagus!
  “Boleh saya duduk dekat meja cik adik berdua ni?” sapanya..
“Tempat lain kan banyak..nak menyemak kat sini kanapa? Soalku..
    “Kalau la ada meja kosong..saya tak request kat meja puteri lilin ni..” ujarnya sinis..
Aku lihat sekeliling..memang tak ada meja kosong pun..Hmm..
“Tak pe lah kalau tak boleh”,ujarnya mengalah..
“Eh! Duduklah..kesian awak..kerusi tepi si Nisa tu ade buku kot..meh duduk tepi saya ni..”kata Dyna yang kusangka khusyuk menelaah tadi..rupanya begitu asyik ‘usha’ mamat perasan bagus tu..
“Hish!”bentakku kepada Dyna..
“Ooh..Nisa rupanya nama si empunya badan’”..mamat perasan bagus bersuara lagi..
“Ye!Nama aku Nisa!Kalau kau nak duduk kat sini..Behave yourself! Kalau tak..berambus!ujarku dengan nada marah..
  “Aish!relax la sis..bakal doktor mana baloh kasar-kasar..nanti patient lari..”ujanya selamba..
Aku hanya membuat jelingan maut..malas nak layan dia..kalau tak..bila kerja aku nak siap..
  Selesai mencari maklumat..aku berkemas dan keluar dari library..sudah lebih 2 jam mangadap muka mamat perasan bagus tu..Dalam kekalutan mengemas tu..aku tak perasan yang aku terambil buku mamat tu..nak pulangkan rasa segan..so aku decide nak letakkan buku tu atas BMW mamat tu..aku lekatkan sekali satu nota yang aku tulis:-



    Sorry



Malamnya, aku dan janji dengan geng nak lepak sama-sama kat restoran favourite  kitorang.Dalam seronok bergelak ketawa dengan geng aku, tiba-tiba Efa memotong..
“Eh Nisa!kenapa tak cakap kau ada janji dengan si dia..kalau tak..boleh aku ajak Amir sekali..”ujarnya selamba..
  Aku dengan muka ‘blur’ hanya mendiamkan diri memikirkan maksud sinis si Efa..Efa menyuruh aku dan yang lain toleh ke belakang..
“Adoi!dia lagi!rosak mood aku!”aku bersuara tanda memahami sindiran Efa..
Mamat perasan bagus tu pun ada kat situ..Mulanya aku malas nak tengok dia..tapi..
“eh!Dia nak datang sini la..”ujar Sya dengan gaya gedik..
“Kau jangan nak menggatal..”kata Dyna memperingatkan Sya..
Mamat perasan bagus tu seperti memegang satu bekas minuman berisi minuman kegemaranku..Dia menghampiri meja aku dan meletakkan bekas minuman itu.Tepat sangkaan aku!Vanilla latte!macam tahu-tahu je yang aku tak minum vanilla lette lagi hari ni..tapi..yang tak ku sangka tak ku duganya..dia meletakkan nota yang aku lekat di keretanya tadi dekat bekas minuman tu..dia menambah..`sorry accepted..1-1 ea..’
Argh!!merah padam muka aku dibuatnya..Macam mana dia boleh tahu..aduss..malunya..aku hanya tunduk memndang nota itu..tidak berani bertentang mata dengannya..
“Jangan off phone  malam ni ek..tunggu saya call,”dia beredar dengan memberikan senyuman berlesung pipit yang mampu mencairkan gadis yang melihat terutamanya si Sya..

Bersambung…


 setakat ni dlu yang ann dpt bwt..nnt kta samb0nk ea..h0pe readers b0ley trima karya ann..n..kalau ader yang tak kene..leave ur c0mment..

thx..
chaw!




No comments:

Post a Comment